Thursday, January 26, 2006

høøømpf

har ikke noget at sige....
men altså....jeg keeeeeeeeeeder mig!
Jeg er ikke særlig god til det med ferie...jeg går heeeeeelt i stå og det hader jeg....selvom jeg elsker at holde ferie!

Vaske vinduer, male reol, sortere bøger, hæfter og noter, lude hanebjælker, få bund i vasketøjskurven, bage, male (malerier) .....
er bare et udpluk af det jeg kunne....skråstreg BURDE!!! inden et nyt semester trilles i gang.

BiB eller BuB.... jeg ved sgu ikke rigtig om jeg er nogen af delene??? Hsg bliver tidligst til Marts (OK det er osse ret snart...) men jeg kan ikke helt forholde mig til noget i den retning...
At blive gravid i år ville når fornuften skal sige det være hamrende dumt!!!! ikke fordi uddannelsen ville blive udskudt, det ville være det mindste....men fordi det i såfald ville betyde at jeg skulle tage de to sidste semestre med et lille barn, og det ville absolut ikke være optimalt for "os".... jeg er i skoleperioderne væk fra 7- 17 hver dag +/-
Men på den anden side taler hjertet (og æggestokkene)....og det er skidesvært at overhøre...
jeg hverken kan eller vil tænke fornuftigt, og det gør mig pissefrusreret!!!

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få styr på noget som helst.... *suk*

2 Comments:

Blogger MariaG said...

Hej Gitte

Sikke du knokler, det lyder da ikke som om, der bliver holdt særlig meget ferie ;0)

Ang Corgi skriver jeg her, da jeg ikke kunne finde din mail ?! Jeg vil sige, at det er en god familiehund (Dharma er dog desværre ikke så god til børn, der vil røre hende, dem gør hun af :0(, men det er ikke et kendetegn for racen). De er sværere at have med at gøre end labrador retriever, da de har mere personlighed. Jeg er selv vokset op med en golden retriever, og det er helt klart en helt anden type hund. Corgien kræver omkring 2 timers motion/aktivering om dagen. Den er altid (!!) frisk, når den er udendørs, til gengæld er den rigtig god til at slappe af indendørs (no wonder!!). I starten skulle vi arbejde meget imod dens instinkter, da den jo er lavet til at gå efter haserne på køer...og en corgi kan ikke se forskel på kohaser og "menneskehaser" :0), men den adfærd kan man godt plukke af dem ved, selvom de i England går under kælenavnet "ankelnipper" ;0).
De er meget lærenemme og lærevillige, hvilket jo også gør det sjovt for børn at lege med dem, mine niecer nyder i hvert fald at få Dharma til at sitte, rulle, give Hi-five og Hi-ten osv. Alt i alt kan jeg kun anbefale en corgi, men man skal vide, at de kan være lidt specielle og til tider meget reserverede i forhold til fremmede, noget som jo på ingen måde kendetegner en labrador!! Desuden skal man være opmærksom på (og her kommer dyrlægen op i mig ;0) ) at der er nogle specielle hensyn at tage, da de har en større risiko for at få discusprolaps end almindelige hunde (noget man ser hos alle "dværghunde"), så på samme måde som man skal passe på med for meget motion til store hunde det første år pga risiko for HD og albuelidelser, skal man også være forsigtig mht ryggen hos corgi. Men der skal ikke være tvivl om, at jeg er solgt til corgien, og at jeg på ingen måde tror, jeg nogensinde får en anden hunderace :0)

Du kan evt kigge forbi www.123hjemmeside.dk/sommerfugledesign , der ligger mange flere billeder af Dharma samt nogle små filmklip :0) Desuden er siden www.corgi.dk rigtig god (den officielle klub herhjemme)

7:23 AM  
Blogger Pia said...

Hej Gitte

Du ved godt, at du ikke behøver holde dig til ét sygehus mht. hsg, ikke sandt? Hvis der ikke er plads et sted, så ringer du blot rundt og finder et sted der har plads, får faxet din henvisning fra det sted, der har henvisninger, og så kører det bare derudaf.
Du ved det nok i forvejen, men jeg vil bare være sikker.
Ikke noget med at "spilde unødvendige måneder", du ved nok.

Knus
Pia

9:41 AM  

Post a Comment

<< Home