Friday, January 20, 2006

Nåååååååååå!???


Igår var vi hos min svigerfar...lidt længere end ventet, både pga. computerproblemer og snevejr.
Computerproblemerne tog manden min sig af, hvilket bevirkede at jeg var overladt til svigerfars kone i stuen...

Der kom hvidvin på bordet, nå ja, fint, det kan jeg da godt klare et glas eller to af, ikke et problem, -hun klarede så et par flasker alt imens....
Og jo...det hjalp på snakketøjet, især hendes!!!!! -efter lange samtaler om datters igangværende skilsmisse, provokerede aborter (3 siden i sommers), eksmandens eskapader og fladlus (som hun troede på var små dyr han var blevet smittet med fra spånplader fra hans job.... tihi )... åh ja!
Vi snakkede om svigerfars småskavanker...og hvad det medførte (eller ikke gjorde) -ting som jeg IKKE har lyst til at skulle høre om min svigermekaniks ...øh liv, ja!
...."hvordan går det med det der for jer?" -som sædvnligt bare skævende til min mave/underliv....
Normalt plejer der at blive sagt en meget kort sætning, og så ellers "CUT ELLY" men ok.....jeg orkede ikke mere snak om hendes eksmands eskapader...eller for den sags skyld noget af det andet (og vejret havde vi også snakket om)
SÅ well................
fortalte at vi sådan set var afsluttet, men havde fået tilbudt et par forsøg mere... at jeg ventede på at komme til en undersøgelse (hvilket gav et befriende sidespring til det danske sygehus-væsen)
Herefter plaprede hun op om hvor uretfærdigt det var at alle dem der ikke skulle ha´børn bare blev gravide igen og igen....(her henvendt på ældste datter, og en svigerinde...) -tell me about it! -jeg forklarede udglattende at sådan hang det bare ikke sammen...og at vores tid nok skulle komme!
Vi snakkede om graviditeter, spontane aborter, indlæggelse (efter grav. udenfor livmoderen) -det eneste hun kunne huske var at jeg ikke ville ha´besøg....og hvoffor ville jeg egentlig ikke det??????
Efter endnu et par glas (hende, ikke mig) samler hun mod til sig.....:
"Men har I prøvet, sådan...øøøøh lige mellem to menstruationer????"
-åååårh hvad? Konen har simpelthen den gyldne nøgle....opskriften!!! -hvoffor har hun dog ikke sagt det noget før....?!
-forklarede kort, om hormoner osv. Hun så meget forundret ud, og ærligt så tror jeg IKKE hun fattede en skid....
Det kan man jo så ikke bebrejde folk, slet ikke.... men altså jeg erindrer tydeligt at have fortalt det hele en gang eller 2 (læs: 10) og altså når en kone i det 21 århundrede kan tror på at man får fladlus af spånplader (her kunne jeg godt få nogle meget sjove billeder) .... altså så!

I aften skal vi ned til min mor.... jeg er vidst lige nødt til at fine ud af hvor meget hun fatter....(Tror hun har godt fat på det) ellers er det måske tiden til at spille med helt åbne kort????

5 Comments:

Blogger Freudika said...

Det er altså sjovt at læse om ... men for pokker jeg tror jeg kunne ha været blevet en smule stram, hvis jeg havde siddet der ... jeg synes egentlig at det var flot - faktisk et succeskriterie - at du ikke klappede hende en ... sådan *slam* ... hov - ups ...

6:39 AM  
Blogger soesterlystig said...

Stakkels dame - hun lyder ikke som om hun er synderligt kvik. Man får jo næsten ondt af hende. Den der med at gøre det mellem to menstruationer... den fyrede MIN MOR!! af lige da vi var startet med reagensglas forsøgene. Nå, nej det har vi glemt at prøve, vi gik bare direkte til ben i stigbøjler, daglige injektioner, store instrumenter stukket ind unævnelige steder... for det synes vi ligesom... jeg ved ikke... var nemmere, sjovere, mere udfordrende??? End at bolle midt på måneden. Jeg har sagt det før: mennesker er DUMME! Godt du er stærk og gæv Gitte og kan se igennem den slags ignorante bemærkninger!

2:34 AM  
Blogger soesterlystig said...

Og Fladlus af spånplader???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????De må virkelig bo laaaaangt ude på landet:-)

2:35 AM  
Blogger Mira said...

Jeg ku' sgu heller ikke lade være med at trække på smilebåndet. Især den med fladlus af spånplader synes jeg er god *g* Jeg kom til at tænke på Beate (moren fra Terkel i Knibe) som med høj damestemme siger ting som: "Du må ik' gå i bad lige efter du har spist for så kan du få gulsot" :-)

Mht til at have sex midt på måneden....det er sgu utroligt hvad man kan få af "assvice" som de udenlandske infertile blog piger siger :-)

6:45 AM  
Blogger Solsikke said...

*GGGG*. Jeg ved godt at det ikke er pænt at grine af folk, men jeg kan altså ikke lade være.

Imponerende tålmodighed du er i besiddelse af i øvrigt!

Knus,
Solsikke

10:11 AM  

Post a Comment

<< Home