Monday, January 30, 2006

Lidt vemodigt....

I morgen skal Anne "hoppe ud" af børnehaven, og på onsdag starte i storebørnsgruppen, nede på "fritteren" (SFO)
Idag har vi haft besøg af hele hendes stue, en slags sidste besøg kombineret med fejren fødselsdag.

Som vi sidder der, 5 voksne på gulvet med et krus kaffe mellem hænderne og 23 børn i glad leg omkring os, ja så sidder jeg såmænd og bliver lidt vemodig....
Jeg synes det er herligt at Anne skal starte på fritteren, hun er 112% klar til det!
men tænk....børnehaven som har været en dejlig del af vores dagligdag de sidste 3½ år...en nu pludselig ved at være et overstået kapitel.... det er trist!
"Jamen, det er sgu da osse drønærgerligt at I ikke har en der skal overtage hendes plads" siger en af pædagogerne..... Gu´er det så!
"ja I ku´sgu godt gøre lidt for at stoppe det faldene børnetal" siger en anden og stikker en albue i siden på mig, og griner.... suk!

Nu er huset forladt...ligner lidt et bombetkrater....radioen spiller stille ballader... ååååh.....
det er sgu lidt vemodigt!!!! Jeg skal helt sikkert ha´lommeletterne med op i børnehaven imorgen..... snøft!

2 Comments:

Blogger soesterlystig said...

Gitte, jeg tror du er en helt forrygende mor og jeg beundrer dig virkelig for den måde du håndterer alting på. Du er en af dem der gør alle fordommene om unge mødre til skamme!! Jeg synes bare du skulle vide, at du i mig virkelig har en trofast fan!!

12:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh ja, den følelse kender jeg godt! Hvor bliver vores børn bare store!

Og det ER en omvæltning af komme i fritter i stedet for børnehave, men med de dejlige egenskaber din store pige har, skal hun nok klare sig!

Håber Annes sidste dag er gået som en drøm og at hun har nogle stykker, som hun skal følges med på onsdag.

Knus!

3:18 AM  

Post a Comment

<< Home